Toegang tot de Nationale My Way site MERTENS DENDERMONDE - Dendermonde
Kaart KORTE DIJKSTRAAT, 75 - 9200 Dendermonde +32 52 ...

Onze diensten

My Way Garantie

Bij aankoop van een My Way occasiewagen geniet u een garantie van minimum een jaar bij elk erkend My Way concessiehouder.

Deze dekt elke vorm van schade (wisselstukken en werkuren inbegrepen*) met uitzondering van slijtagestukken, stukken die deel uitmaken van een onderhoudsbeurt, schade na een carrosserieherstelling en accessoires.

My Way Selection :

Het My Way Selection gamma bestaat uit jonge occasies (< 2 jaar) en met weinig kilometers (< 30.000 km). Alle My Way Selection voertuigen genieten van 2 jaar garantie.
 

Uw garantie verlengen

Als u een My Way wagen koopt, heeft u tevens de mogelijkheid uw garantie te verlengen.

Deze verlenging bevat:

  • De mogelijkheid om herstellingen uit te voeren in garantie bij de concessiehouder van uw keuze, aangesloten bij het netwerk van het merk van uw wagen.
  • Een dekking tot 200.000 kilometers gedurende de volledige looptijd van de garantie, zowel voor particulieren als voor onderworpenen.
  • Dekking in heel Europa.
  • Een uitbreiding tot 3 jaar en maximaal 60.000 km.

 

*Het is moeilijk om een gedetailleerde opsomming te maken met alle mogelijke uitzonderingen. Het is dus belangrijk dat u informatie vraagt bij uw My Way concessiehouder.

Alle details van uw garantie

Deze garantie heeft geen invloed op de toepassing van de wettelijke garantie voorzien in artikel 1649 bis tot 1649 octies van het Burgerlijk Wetboek. Aangezien het om een tweedehandsgoed gaat, komen de partijen uitdrukkelijk overeen de wettelijke garantie te beperken tot een periode van 12 maanden (1 jaar) in overeenstemming met artikel 1649quater van het Burgerlijk Wetboek.

Om gedekt te zijn, moeten de voertuigen ingeschreven zijn in België, het Groothertogdom Luxemburg, Frankrijk, Nederland of Duitsland en moet de eigenaar in een van deze landen gedomicilieerd zijn. Met gedomicilieerd wordt de plaats bedoeld waar de eigenaar van het voertuig officieel verblijft.

Bij aankoop van een My Way-tweedehandsvoertuig geniet u een garantie van minstens één jaar (12 maanden) te rekenen vanaf de leveringsdatum, bij de erkende My Way-concessiehouder van uw keuze.
Deze garantie dekt alle vormen van schade (inclusief onderdelen en werkuren) behalve slijtageonderdelen, onderdelen die deel uitmaken van het onderhoudsplan, schade na koetswerkreparaties en accessoires.

Deze garantie kan tegen een supplement worden verlengd voor een periode van maximaal 24 maanden.

  • De reparaties die deze garantie dekt, zijn de reparaties die nodig zijn om het voertuig in overeenstemming te brengen met de verkoopovereenkomst in de zin van artikel 1649 bis tot 1649 octies van het Burgerlijk Wetboek, met uitsluiting van alle ongevallen, manipulaties voor de afstelling van het voertuig, evenals defecten of incidenten die te wijten zijn aan normale slijtage van het voertuig of gebruik door de eigenaar en/of de gebruiker dat niet in overeenstemming is met de bestemming van het voertuig. Het normale onderhoud tijdens de dekkingsperiode is evenmin gedekt door de garantie. Deze garantie staat los van de contractuele garantie van de fabrikant, die verworven blijft voor de koper van het tweedehandsvoertuig in de gevallen waarin ze van toepassing is. Deze garantie vervangt in geen geval de garantie op verborgen gebreken of de professionele burgerlijke aansprakelijkheid van de hersteller en vormt een aanvulling op andere door de koper gesloten overeenkomsten.

Onder normale slijtage verstaan we de geleidelijke vermindering van de kwaliteit als gevolg van onvermijdelijke wrijvings- en/of corrosie-invloeden die te verwachten zijn bij normaal gebruik van het voertuig, rekening houdend met het bouwjaar en de kilometerstand.

Onder normaal onderhoud verstaan we de periodieke vervanging van onderdelen, de afstelling en periodieke vervanging van de vloeistoffen en de vloeistoffen die nodig zijn voor het smeren, koelen en afremmen van het voertuig, het afstellen en vervangen van onderdelen door een professionele garage.

Tijdens de looptijd van de overeenkomst moet het onderhoud worden uitgevoerd door de ‘erkende My Way-concessiehouder’ die u het voertuig heeft verkocht of door een door het merk erkende concessiehouder en moet het onderhoud kunnen worden aangetoond door middel van een factuur.

Onder gebruiker verstaan we de eigenaar of de persoon die het voertuig dat onder de ‘My Way’-garantie tweedehandsvoertuigen valt, gebruikt en bestuurt met toestemming van de eigenaar, op het ogenblik van de vaststelling van het incident of de overhandiging van het voertuig aan de hersteller.

  • De werken of reparaties die de dienstverlener onderneemt, worden uitgevoerd met toestemming en onder controle van de gebruiker. Voor de reparatiekosten en de leveringskosten van de onderdelen die niet door de verzekeraar worden gedekt, raden we aan vooraf een prijsopgave te vragen, die in sommige gevallen moet worden betaald. De dienstverlener is als enige verantwoordelijk voor alle uitgevoerde werken of reparaties.
  • Deze ‘wettelijke My Way-garantie tweedehandsvoertuigen’ kan niet worden overgedragen wanneer de koper zijn voertuig aan een professionele autohandelaar verkoopt.

De garantie kan aan een nieuwe, niet-professionele eigenaar van het voertuig worden overdragen op voorwaarde dat het voertuig sinds de aankoop werd onderhouden volgens de door het garantieboekje van de fabrikant voorgeschreven bepalingen en dat de nieuwe eigenaar deze voorwaarden aanvaardt. Alle contactgegevens van de nieuwe eigenaar moeten binnen vijf (5) dagen na de datum van inschrijving door de nieuwe eigenaar worden bezorgd aan de concessiehouder die het voertuig heeft verkocht. Dit geldt ook bij een overdracht door schenking of erfenis.

In geval van totaal verlies van het voertuig wordt de dekking van rechtswege beëindigd.

In geval van diefstal, poging tot diefstal of ongeval is de schade als gevolg van deze diefstal, poging tot diefstal of ongeval niet gedekt door deze overeenkomst.

Schade als gevolg van brand of vandalisme is eveneens uitgesloten.

De vergoeding die wordt betaald in het kader van een schadegeval onder de ‘wettelijke My Way-garantie tweedehandsvoertuigen’ mag in elk geval niet hoger zijn dan de marktwaarde van het voertuig op de dag voor het laatste schadegeval. Deze limiet geldt ook in geval van toepassing van artikel 1649 quinquies van het Burgerlijk Wetboek.

  • Alle onderdelen die deel uitmaken van het chassis en het koetswerk in het algemeen, evenals deurscharnieren en -stoppen, de verf, het open dak (behalve het mechanisme en de motor), het gehele cabriodak (behalve het mechanisme en de motor van het cabriodak), de zetels (*), het tapijt, alle buiten- en binnenbekleding van het voertuig, het instrumentenbord, de console, alle isolatiemateriaal, alle binnenafwerking, alle ruiten (met of zonder ontdooiing), de bediening van de achteruitkijkspiegel, de velgen.

(*) Zijn uitdrukkelijk uitgesloten: defecten aan onderdelen die worden gebruikt voor stoelverwarming / -koeling die te wijten zijn aan:

perforatie of sneden in de lederen of stoffen bekleding veroorzaakt door alle soorten voorwerpen (bv. sleutels, balpennen, zakmessen ...), gemorste vloeistoffen die kortsluiting van de verwarmings-/koelelementen kunnen veroorzaken, en staan of springen op de zetels wat tot een breuk in de verwarmings-/koelnetwerken kan leiden.

 

  • Alle slijtageonderdelen zoals remblokken, remvoeringen, remschijven, remtrommels, handrem, koppeling, aanslag, ruitenwissers, ruitenwisserarmen, banden, wielen, het volledige uitlaatsysteem zoals uitlaatpijpen, geluiddempers, katalysatoren, roetfilters, uitlaatslangen, uitlaatophanging, schokdempers en de aanslagen en veringen, luchtvering, kogelgewrichten, ophangingsarmen, lagers in het algemeen, silentblocs, alle verlichtingsblokken vooraan en achteraan, richtingaanwijzerblokken - inclusief modules -, alle soorten lampen (xenon, led, halogeen ...), binnenverlichting, alle soorten sleutels en afstandsbedieningen, alle soorten kabels, de elektrische bedrading van het voertuig, connectoren, zekeringen, sigarettenaansteker, alarmsysteem, slangen, buizen, alle riemen, evenals de distributieriem, alle rollen, alle spanners, alle schijven evenals de krukasschijf, de tanks, pedalen, versnellingspook, veiligheidsgordels, handgrepen (behalve sleutelloos contact).
  • Alle onderhoudswerken zoals alle filters, alle soorten ontsteking, de riemen, alle vloeistoffen en gassen, de geometrie, het verwijderen en bijvullen van het aircogas, alle updates, testen, milieukosten, kleine leveringen, alle schade veroorzaakt door het demonteren van gedekte en niet-gedekte onderdelen.
  • Schade als gevolg van de installatie of het gebruik van niet-originele uitrusting of accessoires en, meer in het algemeen, elke transformatie van het voertuig waardoor dat niet meer de kenmerken heeft die de fabrikant heeft opgegeven;
  • De batterij en alle schade als gevolg van of in verband met een defect en/of storing van de batterij van hybride en elektrische voertuigen
  • Alle onderdelen van de voeding, elektrische of hybride aandrijving, inclusief maar niet beperkt tot batterijen, regeneratieve remsystemen en elektronische geheugensystemen.

Mobiliteitsgarantie

Met een eenvoudig telefoontje naar

02 756 86 81 voor AUDI

02 756 86 88 voor VOLKSWAGEN en VOLKSWAGEN BEDRIJFSVOERTUIGEN

02 756 86 89 voor ŠKODA

02 756 86 87 voor SEAT.

 

Er kan altijd een plots defect optreden dat uw voertuig immobiliseert. Als bestuurder van een auto die werd verkocht door het My Way-netwerk en onderhouden en gerepareerd volgens de instructies van de fabrikant door een Audi-, SEAT-, Volkswagen-, ŠKODA- of Volkswagen Bedrijfsvoertuigen-concessiehouder, geniet u de Mobiliteitsgarantie, zonder beperking in tijd of kilometerstand.

Uw Mobiliteitsgarantie wordt bij elk onderhoud namelijk verlengd, op voorwaarde dat het onderhoud wordt uitgevoerd in het officiële netwerk van het merk van uw voertuig volgens de instructies van de fabrikant van het merk.

Uw voertuig geniet de gratis mobiliteitsgarantie in geval van pech in België en in de hieronder vermelde landen:

Duitsland, Andorra, Oostenrijk, Balearen, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Denemarken, Spanje, de Canarische Eilanden, Estland, Finland, Frankrijk met uitzondering van de overzeese gebieden, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg (Groothertogdom), Macedonië, Madeira, Monaco, Montenegro, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, de Azoren, Roemenië, het Verenigd Koninkrijk, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland, Tsjechië (Republiek), Vaticaanstad, met uitzondering van landen die zich in verklaarde of feitelijke staat van oorlog bevinden.

-              Geen betaling ter plaatse.

-              Depannage van uw voertuig 24 u/24 en 7 dagen/7.

-              Indien nodig, het slepen van uw voertuig naar de concessiehouder van uw keuze van uw voertuigmerk. Indien u in het buitenland bent, wordt u naar de dichtstbijzijnde concessiehouder van het merk van uw voertuig gesleept.

-              Een vervangwagen voor maximaal 3 werkdagen (als uw auto een AUDI is: 5 werkdagen en als u met een SEAT rijdt: 3 of 5 werkdagen, afhankelijk van uw model) of een overnachting in een hotel (inclusief ontbijt) voor alle inzittenden (als uw auto een Audi is: tot 5 nachten en als u met een SEAT rijdt: maximaal 3 nachten).

-              Een ander alternatief voor een vervangwagen voor de merken Audi, SEAT en ŠKODA is de voortzetting van de reis met het vliegtuig of de trein.

-              Betaalde kosten als gevolg van uw immobilisatie: taxi-, trein- of buskosten voor een bedrag van € 80 (€ 100 bij SEAT).

-              Alleen bij Audi, de kosten van een dringende levering van een niet-beschikbaar onderdeel en de telefoon-, parkingkosten ... voor een bedrag van € 30.

Zijn niet gedekt door de Mobiliteitsgarantie:

-              ongevallen (behalve bij SEAT);

-              geblokkeerd zijn op een object in een (ondergrondse) parkeergarage;

 -             vandalisme;

-              bevriezing van de brandstof;

-              immobilisatie als gevolg van een brand veroorzaakt door een externe gebeurtenis of een natuurramp, zoals een overstroming …;

-              de ‘self inflicted’ voorvallen, zoals :

o verlies van documenten;

o brandstofpech (behalve bij AUDI en SEAT);

o verloren of gestolen sleutel (behalve in het buitenland);

-              aircoproblemen;

-              waterinsijpeling;

-              niet-werkende boordinstrumenten (bijvoorbeeld: snelheidsmeter);

-              defecten als gevolg van nalatigheid van de bestuurder;

-              aanhangwagens/caravans;

-              diefstal van het voertuig of van voorwerpen die zich in of op het voertuig bevonden;

-              niet-standaard bagage;

-              goederen aan boord van het voertuig;

-              dieren in het voertuig;

-              brandstofkosten;

-              tolheffingen;

-              gebruik van het voertuig in wedstrijden of offroad;

-              andere maaltijdkosten dan het ontbijt (inbegrepen in de hotelkosten in afwachting van de reparatie van het voertuig).

De eigenlijke reparatiekosten en de prijs van reserveonderdelen bij de erkende concessiehouder worden niet gedekt door de Mobiliteitsgarantie. De Mobiliteitsgarantie betaalt de depannage of het slepen niet als er geen beroep werd gedaan op haar diensten. Tenzij het slepen werd georganiseerd door de politie of op bepaalde Europese snelwegen (bijvoorbeeld: in Frankrijk), mits voorlegging van bewijsstukken.

De bijstandsprestaties moeten worden aangevraagd op het ogenblik van de gebeurtenissen die de tussenkomst van de Mobiliteitsgarantie rechtvaardigen. Prestaties die niet op het ogenblik van de feiten werden aangevraagd, die werden geweigerd of niet werden georganiseerd met instemming van de Mobiliteitsgarantie geven geen recht op latere terugbetaling of compensatievergoeding. Voor elke aanvraag van een gebruiker zal de Mobiliteitsgarantie controleren of hij aan de voorwaarden voldoet en hem vragen de volgende informatie te verschaffen:

-              het chassis- en inschrijvingsnummer;

-              de naam en het adres van de eigenaar, het merk en model van het voertuig, de plaats waar het voertuig zich bevindt en alle andere aanvullende informatie die ze nuttig acht.

De prestaties mogen in geen geval een bron van financieel voordeel zijn voor de gebruiker. Ze zijn bedoeld om de gebruiker te helpen, binnen de grenzen van deze overeenkomst, bij onverwachte of toevallige gebeurtenissen.

Voor de Mobiliteitsgarantie worden de prestaties geleverd wanneer het voertuig geïmmobiliseerd is als gevolg van pech (inclusief zelf veroorzaakte pech; zie hieronder).

Onder ‘pech’ wordt verstaan elk mechanisch defect aan het voertuig dat het gevolg is van een onregelmatige montage of een defect onderdeel dat het normale gebruik van het voertuig onmogelijk maakt, met immobilisatie tot gevolg. De volgende omstandigheden worden, limitatief, als zelf veroorzaakt beschouwd en bijgevolg gelijkgesteld met pech:

-              lekke band;

-              probleem met de batterij;

-              schade veroorzaakt door marters.

Het voertuig wordt als geïmmobiliseerd beschouwd als de gebeurtenis direct tot gevolg heeft dat het voertuig niet meer kan rijden of ongeschikt is voor het verkeer volgens de wegcode.

A-           IN BELGIË

Indien nodig organiseert en betaalt de Mobiliteitsgarantie het slepen van het geïmmobiliseerde voertuig naar de door de klant gekozen erkende concessiehouder van het automerk. Het aantal passagiers in het verzekerde voertuig mag in geen geval het maximale door de fabrikant toegestane aantal overschrijden.

 

B-            IN HET BUITENLAND

Indien nodig organiseert en betaalt de Mobiliteitsgarantie het slepen van het in het buitenland geïmmobiliseerde voertuig naar de dichtstbijzijnde erkende concessiehouder van het automerk.

Het aantal passagiers in het verzekerde voertuig mag in geen geval het maximale door de fabrikant toegestane aantal overschrijden.

De eigenlijke reparatiekosten en de prijs van reserveonderdelen worden niet gedekt door de Mobiliteitsgarantie.

 

 

UITSLUITINGEN EN BEPERKINGEN

Zijn uitgesloten van de Mobiliteitsgarantie:

-              Voertuigen die deelnemen aan een gemotoriseerde wedstrijd (race, rally ...) of hem als assistentiewagen begeleiden, in welke vorm ook, en voertuigen die tegen vergoeding worden gebruikt (taxi's ...);

-              Schade die optreedt tijdens of wordt veroorzaakt door de volgende gebeurtenissen of situaties: aanrijding, verkeersongeval, brand van het voertuig, glasbreuk, diefstal of poging tot diefstal van het voertuig, vandalisme, oproer, onlusten, natuurrampen;

-              Gebeurtenissen die het gevolg zijn van een opzettelijke handeling of het gebruik van alcoholische dranken of andere verdovende of stimulerende middelen;

-              Immobilisatie van het voertuig voor onderhoudswerken;

-              Herhaalde defecten als gevolg van het niet repareren van het voertuig (bv. een defecte batterij) na onze eerste interventie;

 

-              Douanerechten;

 

-              De prijs van onderdelen, onderhoudskosten van het voertuig, reparatiekosten van welke aard ook;

-              Brandstof-, smeerkosten en tolheffingen;

-              Diagnosekosten door de garage en demontagekosten;

-              Medisch vervoer/repatriëring en medische kosten in het algemeen;

-              Maaltijd- en drankkosten;

-              Alle kosten die niet uitdrukkelijk in de overeenkomst zijn vermeld.

 

ALGEMENE BEPALINGEN

  • Voor alle problemen die uit deze overeenkomst kunnen voortvloeien, verbinden de partijen zich ertoe te trachten eerst een minnelijke schikking te treffen. Lukt dit niet, dan zal het geschil worden voorgelegd aan de rechtbanken van Brussel.
  • De Mobiliteitsgarantie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, nalatigheid of belemmeringen in de bijstandsdienst als ze niet aan haar kunnen worden toegeschreven of het gevolg zijn van een geval van overmacht.

 

 

*Product afgesloten bij D'Ieteren Lease N.V. (filiaal van Volkswagen D'Ieteren Finance). Maatschappelijke Zetel : Leuvensesteenweg, 679 – 3071 Kortenberg – Belgïe - RPR Leuven 0402623937. D'Ieteren Lease N.V., (FSMA 20172A) is een niet verbonden agent van P&V Verzekeringen cvba (FSMA 0058).

Sluiten
Sluiten